Förväntningar på 2018

God fortsättning på det nya året!

Hos oss har det varit lugna helger med besök från norr, god mat och sällskapsspel. Det är knappt 4 veckor kvar till beräknad förlossning så jag är trött, tung och ganska orörlig. Att ta sig upp och ner från sängen är ibland en utmaning.

Det mesta är ordnat inför den nya människans ankomst. Bb-väskan är inte riktigt packad och barnvagnen har inte kommit ännu, men i övrigt är allt klart!

Jag har haft semester en vecka nu, men ska den kommande veckan göra mina sista arbetsdagar innan föräldraledigheten. Gud va tiden har gått fort! Hoppas det inte är nåt jag glömt… Allt detta med försäkringskassan och föräldraledighet är helt nytt för mig så jag vet inte riktigt vad jag pysslar med.

Nyårslöften har inte riktigt varit något för mig, i alla fall inte de senaste åren. Under nyårshelgen pratade vi lite om nyårslöften. Min mammas nyårslöfte är att va precis som hon är. Min mans nyårslöfte var att läsa ut den bok han fick av mig i julklapp (The science behind Interstellar av Kip Thorne). Har jag några nyårslöften? Vad är mina förväntningar på 2018?

Jag har ju en del mål sätta för året.

  • Klara förlossningen (ut måste den på nåt vis)
  • Skriva klart min masteruppsats. Planen är att jag ska gå upp med den i juni.
  • Masterexamen, som en följd på föregående.

Årets stora händelse kommer såklart vara mitt barns födelse, den är svårslagen, och allt vad det innebär. Jag ser fram emot att få träffa denna nya människa och lära känna mig själv på ett nytt sätt. Och även om det är mitt första barn, så kommer bebis födas med en storebror. Att få se hur vår familj utvecklas är något jag ser fram emot.

Familjelivet är mitt fokus årets 8 första månader. I september kommer min man ta över och jag kommer återgå till arbetet. Det är lite spännande då vår enhet precis bildats och jag har fått en ny chef samt att hela sjukvårdsorganisationen omorganiserats också. Jag vet inte riktigt vad jag kommer tillbaka till. För ett par månader sedan kändes det väldigt läskigt. Efter ett samtal med min chef så känns det dock mycket bättre och jag är övertygad om att det kommer bli bättre än det jag lämnar.

Jag tror inte det blir något nyårslöfte för mig denna gången heller. 2018 kommer bli fantastiskt ändå!

Lämna en kommentar